معرفي، قيمت ساخت و اجرت نصب تابلو چنليوم

۲۵ بازديد ۰ نظر

معرفي، قيمت ساخت و اجرت نصب تابلو چنليوم
بي‌شك چنليوم از آن دسته محصولاتي است كه با ورودش به بازار ايران، كل بازار را دگرگون كرد. در مورد تابلوهاي سر در مغازه‌ها پس از ورود چنليوم مي‌توان ادعا كرد كه ۷۰ درصد مردم ترجيح مي‌دهند كه از تابلو چنليوم استفاده كنند. در اين مقاله به اينكه چنليوم چيست، قيمت ساخت چنليوم و اجرت نصب تابلو چنليوم مي‌پردازيم.
تفاوتي بين چنليوم و تابلو چنليوم وجود دارد و آن اين است كه چنليوم درواقع آلياژي از جنس استيل و آلومينيوم است كه ويژگي براق بودن را از استيل و انعطاف‌پذيري را از آلومينيوم به ارث برده است. تابلو چنليوم نيز ماحصل پردازش اين آلياژ با قواعد خاصي است.
پيش از چنليوم از لبه‌هاي پلكسي يا استيل براي ساخت تابلو استفاده مي‌شد كه با توجه به جنس آن‌ها، اتصال لايه‌ها روي حروف برجسته بسيار دشوار بود. همين‌كه نبوغ اسپانيايي‌ها منجر به كشف چنليوم شد، در سرتاسر دنيا از اين آلياژ براي توليد تابلوهاي فروشگاه‌ها و برندها استفاده شد.

مزيت تابلو چنليوم به استيل يا پلكسي چيست؟
در اولين مورد بايد بيان شود كه قيمت ساخت چنليوم بسيار مقرون به‌صرفه‌تر از استيل يا پلكسي است. چراكه لبه‌هاي پلكسي و استيل از قيمت بالاتري برخوردارند پس مي‌توان عنوان كرد كه قيمت ساخت و طراحي يك تابلو درنهايت با چنليوم بسيار ارزان‌تر از پلكسي يا استيل است.
ديگر برتري چنليوم در داشتن رنگ‌بندي بسيار گسترده‌تر از ديگر متريال‌هاي ساخت تابلو است. مي‌توانيد رنگ موردنظر خود را انتخاب كرده و آن را بسازيد. همان‌طور كه بيان كرديم انعطاف بالاتري كه از تركيب دو فلز استيل و آلومينيوم به‌دست‌آمده نيز موجب برتري چنليوم نسبت به پلكسي و استيل شده است. اتصال رويه پلكسي به چنليوم نيز بسيار آسان صورت مي‌گيرد تا لبه دور چنليوم بچرخد. مواد اوليه ساخت چنليوم، استيل و آلومينيوم بوده كه همين باعث برتري آن نسبت به استيل مي‌شود.
ديگر برتري كه باعث انتخاب چنليوم به ديگر متريال‌هاي ساخت تابلو مي‌شود، طريقه اتصال حروف در تابلوسازي است. در متريال پلكسي براي مثال، نصاب بايد با استفاده از گرما و گاز كلروفرم پلكسي را به رويه كار متصل كنند. براي تابلو استيل نيز بايد متريال را با گيوتين برش زده و دور حروف چرخاند. پس از آن با استفاده از جوش ليزري يا دستگاه جوش قلع، لبه را به حروف برجسته چسباند.
اما در استفاده از چنليوم به هيچ عنوان چالش‌هاي بالا را نخواهيد داشت. لبه جنس چنليوم به‌راحتي به رويه پلكسي متصل مي‌شود و هيچ‌گونه نيازي به گرما يا گاز خاصي نخواهد بود. تنها چيزي كه نياز خواهيد داشت، چند چسب است كه مي‌توانيد با مخلوط كردن آن‌ها، اتصال حروف به لبه را انجام دهيد.
اما اين‌همه داستان نيست. چراكه انعطاف بالاي چنليوم، عمل نصب را بسيار راحت كرده است. انعطاف بالاي چنليوم باعث شده كه حروف را بتوان به‌آساني دور لبه چرخاند. پس مي‌توانيد با سرعت بالاتري تابلو را نصب‌كرده و كار نصاب نيز آسان مي‌شود.

تابلو چنليوم را چگونه مي‌سازند؟
در ساخت تابلو چنليوم فقط از متريال چنليوم استفاده نمي‌شود. مي‌توان اين كار را با تركيبي مثل پلكسي و لبه چنليوم انجام داد. در همين راستا، ابتدا طراح با استفاده از نرم‌افزارهاي اتوكد يا كورل درايو به طراحي حروف مي‌پردازد. سپس آن حروف را ولد كرده و به‌وسيله برش ليزر، لايه روي حروف را به‌دلخواه مشتري طراحي مي‌كند.
از اين مرحله به بعد را مي‌توان بنا بر سليقه مشتري انجام داد. از او مي‌خواهيم كه رنگ، ضخامت و عرض لبه چنليوم خود را انتخاب كند تا آن را دور پلكسي چرخانده و به آن بچسبانيم. پس از اين مرحله مي‌توان حروف را از انواع معرفي‌شده چنليوم مثل ستاره‌اي، دوبل و … تبديل كرد و تابلو را ساخت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.