نماي لوور چيست

۲۷ بازديد ۰ نظر

لوورهاي آلومينيومي يا نماي دوكي افزون بر مانع شدن از برخورد مستقيم نور خورشيد بر ساختمان، به مهندسان  معمار اين امكان را مي دهد تا نماي زيبايي را طراحي نمايند.
اين لوورها نسخه تازه اي از نورگيرها مي باشند كه در اندازه هاي گوناگون ساخته مي شوند و قابليت آن را دارند كه به صورت هاي افقي و يا عمودي در ساختمان تعبيه گردند.

نماي لوور چيست ، قيمت لوور آلومينيومي ، لوور دوكي ، انواع لوور ، لوور متحرك ، لوور چوبي ، لوور دوكي شكل ، لوور آلومينيومي متحرك
لوور دوكي – شيدر :
اين مدل از لوورها قادر هستند با بهره گيري از تيغه هايي با مقطع دوكي شكل نماهاي ظريف و خيلي چشمنواز ايجاد كنند كه نتيجه آن افزون بر زيبايي نما آفتابگيرهاي كاربردي و مناسب نيز مي باشد. قطر اين لوورها 100 ميلي متر تا 400 ميلي متر است و لوورهاي آلومينيومي (ساخته شده از آلياژ 6063 آلومينيوم) اثرگذاري اشعه هاي نور خورشيد را تا 80% پايين مي آورد و منجر به پايين آمدن مصرف انرژي تا 30% نيز مي گردد.
اين مدل از 3 بخش عمده شكل گرفته كه با وصل شدن به سازه ايجاد كانكشن لوور را مي دهد.
بخش متصل شده به سازه به اسم خورشيدي كه دربرگيرنده دندانه ها است و همه مراحل نصب لوورها را از زاويه صفر درجه با بالا بردن 5/22 درجه ماكزيمم تا 5/67 درجه ممكن مي كند.
نوكي كه به عنوان محافظ بخش به كار مي رود با دندانه هاي تعبيه شده بر رويش در بخش پاياني از يك سو به خورشيدي و از سمت ديگر به بخش اصلي وصل مي گردد. مقطع دوكي كه روي قسمت نوكي موجود است و باعث ايجاد همه نماي ساختمان مي گردد.
End cap  گونه ديگري از جزييات نصب و تعبيه اين مدل از لوورها است كه براي وصل كردن از چپ و راست در ساپورت هاي ويژه و همينطور در بتن پاياني لوور قابل اجرا مي باشد.  قطر mm100 تاmm400
لوورهاي آلومينيومي (توليد آلياژ 6063 آلومينيوم) تاثير تشعشع نور خورشيد را تا 80% كاهش داده و باعث مي شود تا مصرف انرژي تا 30% كاهش يابد .
اين سيستم از 3 قطعه اصلي تشكيل شده است .( كه با اتصال به سازه بوجود آورنده مجموعه لوور مي باشند)
قطعه اتصال به سازه به نام خورشيدي كه داراي دندانه ها مي باشد و كليت قرارگيري لوورها را از زاويه صفر درجه با افزايش 5/22 درجه حداكثر تا 5/67 درجه امكان پذير مي سازد.
منقاري كه نگهدارنده قطعه اصلي مي باشد كه با دندانه هاي موجود در قسمت انتهايي از يك سمت به خورشيدي و از سوي ديگر به قطعه اصلي متصل مي شود .
مقطع دوكي كه روي قطعه منقاري قرار گرفته و كليت نما را مي سازد .
End cap نوع ديگري از ديتايل نصب مي باشد كه جهت اتصال از چپ و راست در ساپورت هاي خاص و همچنين بتن انتهايي لوور كاربرد دارد.
در واقع اين لوور ها نسل جديدي از نورگير ها هستند كه در سايز هاي مختلف توليد شده و مي توان آنها را به صورت هاي افقي و يا عمودي نصب نمود.
مدل ثابت :
اين مدل از نمونه هاي پركاربردترين شيدرهاي لووري در گونه خود هستند كه به خاطر ساده و به صرفه بودن شان و همينطور به خار تعبيه و نصب آسان شان مي توانند بر روي نماهاي گوناگوني از جمله نماي شيشه اي، ورق كامپوزيت و هر نماي ديگري كه خواهان زيادي دارد نصب شوند.
مدل متحرك :
اين مدل به وسيله كنترل از راه دور و يا سوييچي در اختيار مشتري ها قرار مي گيرد و در ضمن  اين مدل بوسيله اتصالات و قطعه هاي مخصوصي كه در كنارش وجود دارد قابليت سازگاري با  فن آوري هاي تازه را دارد و به صورت كاملا شخصي سازي شده مي تواند عمل نمايد. نصب اين لوورها نيز به دو صورت ثابت و متحرك اجرا مي گردد.
لوور هاي مكعبي
لوورهاي مكعبي هم در اندازه هاي گوناگون ساخته مي شوند و چارچوب كلي آنها از آلومينيوم است.
لوور هاي كامپوزيت
اين لوورها بوسيله ورق كامپوزيت ساخته شده كه جعبه اي شكل بوده و همه امكانات نماي كامپوزيت ا دارد.

لوورهاي آلومينيومي شكننده نور خورشيد –سيستم هاي نورگير آلومينيومي
لوور آلومينيومي در بناهاي مسكوني، اداره ها، مدرسه ها، مراكز ورزشي و در هر بنايي كه در آن زيبايي و بوجود آوردن محيطي راحت با نور و دماي متعادل مدنظر است مورد كاربرد دارد. اين لوورها توانايي دادن آنادايز جهت رنگ هاي، نقره اي، طلايي، برنز و سياه را دارند و اگر از رنگ لاكي يا همان پودري استفاده شود مي توانند در هر رنگ استاندارد واقعي رنگ، ساخته شوند. نورگيرهاي آلومينيومي زاويه دار نير اثر اشعه هاي خورشيدي را تا 80% پايين مي آورند و منجر به پايين آمدن مصرف انرژي تا 30% مي شوند. اين نورگيرهاي آلومينيومي به علت بهره گيري از آلياژ 6.63 آلومينيوم زيادترين استحكام را در مقابل بادهاي بيش از 150 كيلومتر بر ساعت در بحراني ترين حالت ممكن را دارند كه بعد از تعبيه احتياج به مراقبي خاصي ندارند. طراحي گسترده و با جذابيت عالي تيغه ها با اندازه هاي 100، 120، 150، 170، 200، 225، 400 ميليمتر مي تواند آميزه جذاب و چشم گيري را به همراه مصالح گوناگون ساختماني در نماي مدرن بناها پديد آورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.